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    Nanocolloidal albumin-IRDye 800CW: a near-infrared fluorescent tracer with optimal retention in the sentinel lymph node

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    Purpose: At present, the only approved fluorescent tracer for clinical near-infrared fluorescence-guided sentinel node (SN) detection is indocyanine green (ICG), but the use of this tracer is limited due to its poor retention in the SN resulting in the detection of higher tier nodes. We describe the development and characterization of a next-generation fluorescent tracer, nanocolloidal albumin-IRDye 800CW that has optimal properties for clinical SN detection Methods: The fluorescent dye IRDye 800CW was covalently coupled to colloidal human serum albumin (HSA) particles present in the labelling kit Nanocoll in a manner compliant with current Good Manufacturing Practice. Characterization of nanocolloidal albumin-IRDye 800CW included determination of conjugation efficiency, purity, stability and particle size. Quantum yield was determined in serum and compared to that of ICG. For in vivo evaluation a lymphogenic metastatic tumour model in rabbits was used. Fluorescence imaging was performed directly after peritumoral injection of nanocolloidal albumin-IRDye 800CW or the reference ICG/HSA (i.e. ICG mixed with HSA), and was repeated after 24 h, after which fluorescent lymph nodes were excised. Results: Conjugation of IRDye 800CW to nanocolloidal albumin was always about 50% efficient and resulted in a stable and pure product without affecting the particle size of the nanocolloidal albumin. The quantum yield of nanocolloidal albumin-IRDye 800CW was similar to that of ICG. In vivo evaluation revealed noninvasive detection of the SN within 5 min of injection of either nanocolloidal albumin-IRDye 800CW or ICG/HSA. No decrease in the fluorescence signal from SN was observed 24 h after injection of the nanocolloidal albumin-IRDye 800CW, while a strong decrease or complete disappearance of the fluorescence signal was seen 24 h after injection of ICG/HSA. Fluorescence-guided SN biopsy was very easy. Conclusion: Nanocolloidal albumin-IRDye 800CW is a promising fluorescent tracer with optimal kinetic features for SN detection. © The Author(s) 2012

    Injektionsglottoplastik mit Fazia lata - Beschreibung einer modifizierten Injektionstechnik mit verbesserter Anwendungsgenauigkeit

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    Hintergrund: Die glottale Insuffizienz führt oft zu einer eingeschränkten Stimmfunktion mit eingeschränkter stimmlicher Belastbarkeit und/oder Ausbildung von muskulären Verspannungen im Hals- und Nackenbereich. Bei ausgeprägten Fällen bspw. mit begleitenden Sensibilitätsdefiziten können zudem Schluckbeschwerden vorliegen. Klinische Konstellationen, in denen die Stimmfunktion den individuellen Anforderungen des Patienten nicht gewachsen ist, sind typische Indikationen zur Injektionsglottoplastik. Hiermit kann durch Augmentierung des Volumens einer oder beider Stimmlippen eine effizientere und leistungsfähigere Stimmfunktion erreicht werden. Zur Injektion in die Stimmlippen kann u.a. autologe Faszia lata verwendet werden. Vorteile liegen in der vollständigen Bio-Kompatibilität sowie in der nicht notwendigen Überkorrektur. Beschrieben ist die Anwendung mittels Hoch-Druck-Injektionssystemen unter Verwendung von starren Injektionskanülen mit relativ großen Außendurchmessern bis zu 1,3 mm. Wenngleich das Faszien Material bspw. vom äußeren Oberschenkel relativ unkompliziert offen chirurgisch zu gewinnen ist, stellt die Injektion den Anwender vor einige technische Probleme: Die Platzierung der starren Kanüle in der individuell variablem glottischen Zielposition ist stark abhängig von der Einstellbarkeit; die Injektion mittels Hoch-Druck-Kanüle erlaubt nur die Abgabe definierter Einzelportionen von 0,1 ml und liefert kein haptisches Feedback.Material und Methoden: Das Poster beschreibt die Injektionsglottoplastik mit Fazia lata unter Verwendung einer 19 G Butterfly Nadel.Diskussion: Vorteile gegenüber der etablierten Methode bestehen in einer höheren Flexibilität der Nadelpositionierung, einem kleinen Nadelaußendurchmesser mit Vermeidung oder Reduktion eines Wiederaustritts des Materials aus dem Stichkanal und dem zusätzlich vorhanden haptischen Feedback des Gewebewiderstands beim Injizieren. Die Methode ist gleichermaßen geeignet für die Injektion von Eigenfett. Die zusätzliche Anschaffung wiederaufbereitbarer Komponenten entfällt.Fazit: Die Technik erlaubt eine Optimierung der plastischen Rekonstruktion und Modellierung der Stimmlippe mit verlässlicher Injektion und verbesserter lokaler Portionierung
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