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    Sonderpädagogische Entwicklung in Frankreich. [Symposion 16. Sonderpädagogik in Europa - Tendenzen, Entwicklungen, Perspektiven im Vergleich]

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    Die Autorin beschreibt die sonderpädagogischen Entwicklungen in Frankreich. Dabei geht sie auf die bildungspolitischen Leitvorstellungen und die Struktur der pädagogischen Förderung Behinderter und Benachteiligter ein. Des Weiteren zeigt sie die zukünftigen Entwicklungen der sonderpädagogischen Förderung auf und gibt einen Ausblick. (DIPF/Orig./ah

    The use of reinforcement learning algorithms to meet the challenges of an artificial pancreas

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    Blood glucose control, for example, in diabetes mellitus or severe illness, requires strict adherence to a protocol of food, insulin administration and exercise personalized to each patient. An artificial pancreas for automated treatment could boost quality of glucose control and patients' independence. The components required for an artificial pancreas are: i) continuous glucose monitoring (CGM), ii) smart controllers and iii) insulin pumps delivering the optimal amount of insulin. In recent years, medical devices for CGM and insulin administration have undergone rapid progression and are now commercially available. Yet, clinically available devices still require regular patients' or caregivers' attention as they operate in open-loop control with frequent user intervention. Dosage-calculating algorithms are currently being studied in intensive care patients [1] , for short overnight control to supplement conventional insulin delivery [2] , and for short periods where patients rest and follow a prescribed food regime [3] . Fully automated algorithms that can respond to the varying activity levels seen in outpatients, with unpredictable and unreported food intake, and which provide the necessary personalized control for individuals is currently beyond the state-of-the-art. Here, we review and discuss reinforcement learning algorithms, controlling insulin in a closed-loop to provide individual insulin dosing regimens that are reactive to the immediate needs of the patient

    The Mobilizing Effect of Party System Polarization: Evidence From Europe

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    Does party system polarization mobilize voters? Polarization is increasingly shaping democratic competition across Europe. While often perceived to be negative, polarization can be an effective remedy against voter disengagement. This paper investigates two distinct, but often conflated mechanisms, which could explain why polarization leads to mobilization. Spatial polarization of parties diversifies electoral options at the ballot, while affective polarization mobilizes based on emotional considerations. This article then shows the link between polarization and turnout across 22 European countries. The results are complemented by a difference-in-differences analysis of German local elections. However, voting results alone do not inform about the mechanism at play. Survey data is used to show that negative affect appears to be the main driver of voter participation. Party polarization thus has ambivalent consequences for democracies: It mobilizes the electorate, but its effect is driven by negative emotions

    Verbraucherorientierte Dienstleistungen im peripheren ländlichen Raum Ostdeutschlands: Versorgungsdefizite oder Nachfragelücken?

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    Periphere ländliche Räume, vielfach ohne nennenswertes agrarisches oder touristisches Potenzial, beherrschen weite Bereiche des Nordostens Deutschlands. Zu den Benachteiligungen, denen die Bewohner dieser Räume ausgesetzt sind, zählt neben den fehlenden Erwerbsmöglichkeiten insbesondere die Versorgung mit Dienstleistungen aller Art. Die Einschätzung der Problemlage ist dabei jedoch je nach Forschungsrichtung und Fragestellung höchst unterschiedlich: Viele Arbeiten zur ländlichen Sozial- und Regionalforschung betonen, dass der Dienstleistungsabbau seit dem Systemwechsel in Ostdeutschland zu massiven Verschlechterungen der Lebensbedingungen in den genannten Räumen geführt hat. Dagegen stellen Arbeiten zur Ausstattung peripherer ländlicher Räume aus der Einzelhandelsforschung fest, dass die Nachfrage durchaus bedient wird und dass für ein erweitertes Angebot sich in der Regel kein entsprechendes Nachfragepotenzial findet. Als Grundlage für politische und planerische Maßnahmen zur Verbesserung der Versorgungssituation in den ländlich-peripheren Räumen hat ein Forschungsprojekt der FU Berlin versucht, Schwierigkeiten beim Zugang zu Dienstleistungen zu erfassen. Den untersuchten Raum bilden drei Ämter im südlichen Landkreis Dahme-Spreewald, ca. 70 km südlich von Berlin, die aufgrund ihrer geringen Bevölkerungsdichte von weniger als 40 Ew/km², der kontinuierlichen Bevölkerungsverluste, schwindender Beschäftigungsmöglichkeiten und hoher Arbeitslosigkeit als strukturschwacher ländlicher Raum ausgewiesen sind. Der Untersuchungsraum besitzt dabei allerdings vergleichbar gute Verkehrsverbindungen nach Berlin, die auch Arbeits pendeln in den Verdichtungsraum ermöglichen. Eine Befragung von annähernd 500 der Einwohner in allen Teilorten der amtsangehörigen Gemeinden erbringt im Ergebnis eine überraschend hohe Zufriedenheit der Bewohner mit der Versorgung mit Dienstleistungen. Der Zugang zu Dienstleistungen wird zumeist als unproblematisch bezeichnet, auch ältere Befragte halten ihn kaum für schwieriger. Auf Fragen nach Defizitbereichen in der Dienstleistungsversorgung erhält man wenig Antworten; sie beziehen sich auf bestimmte Einzelhandelsangebote mit teilweise bestimmten Merkmalen (Elektronik, höherwertige Bekleidung, Lebensmittel zu günstigen Preisen) bzw. auf Kultur, Unterhaltung und Sport im Nahbereich. Vieles an dieser Zufriedenheit lässt sich durch die gute Versorgung der Haushalte mit Pkws erklären bzw. das bestehende Dienstleistungsangebot der Mittel- und Unterzentren in diesem Teilraum Brandenburgs. Aber vermutlich fallen die Antworten auch deshalb so positiv aus, weil Menschen mit größeren Versorgungsschwierigkeiten weniger zur Teilnahme an der Untersuchung bereit waren. Es zeigt sich jedoch auch, dass die Ansprüche der Befragten an das Dienstleistungsangebot eher gering sind. Angesichts dieser Situation erscheinen Maßnahmen zur Verbesserung der Dienstleistungsversorgung kaum angebracht. Räumliche Entwicklungsansätze, die auf die Förderung des lokalen und regionalen Dienstleistungsangebots und kleinräumliche Nachfrageverflechtung setzen, sind bei einem derartig geringen Nachfra gepotenzial zum Scheitern verurteilt

    Guidelines for pre-operative cardiac risk assessment and perioperative cardiac management in non-cardiac surgery : the Task Force for Preoperative Cardiac Risk Assessment and Perioperative Cardiac Management in Non-cardiac Surgery of the European Society of Cardiology (ESC) and endorsed by the European Society of Anaesthesiology (ESA)

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    Non-cardiac surgery; Pre-operative cardiac risk assessment; Pre-operative cardiac testing; Pre-operative coronary artery revascularization; Perioperative cardiac management; Renal disease; Pulmonary disease; Neurological disease; Anaesthesiology; Post-operative cardiac surveillanc

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    Pharmacokinetics of Micafungin in Critically Ill Patients

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    We investigated covariates of pharmacokinetics of micafungin in critically ill patients. After application of micafungin, plasma samples were collected. Non-linear mixed effects modelling (NONMEM 7.3) was used to develop the pharmacokinetic model. Using this model, the adequacy of a fixed 100 mg dosing regimen was evaluated in the study cohort. A two-compartment model with linear elimination was found to describe the obtained data. SOFA score was identified as a significant covariate on both clearance and central volume of distribution, respectively. Patients in highly critical condition, represented by a SOFA above 10 showed a 30.8% lower central volume of distribution than the less critically ill patients. For patients with bilirubin levels above 4 mg/dl, clearance was decreased by 21.1%. Renal replacement therapy (RRT) did not influence micafungin clearance or the volumes of distribution. In a posthoc evaluation of the modeled population, 100 mg micafungin was suitable when assessing the PKPD targets (AUC/MIC) for C. albicans and C. glabrata, with insufficient target attainment for C. parapsilosis. Micafungin pharmacokinetics appear not to be influenced by the status of RRT. A dose of 100 mg micafungin is suitable for infections with C. albicans and C. glabrata in critically ill patients
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