845 research outputs found
Ganglionated plexi as neuromodulation targets for atrial fibrillation
The autonomic nervous system plays an important role in the genesis of atrial fibrillation and is one of the candidate targets for atrial fibrillation therapy. This review focuses on the role of the autonomic nervous system in atrial fibrillation development and discusses the results of the ganglionated plexi catheter and surgical ablation in preclinical and clinical studies. The heart is innervated by the extrinsic and intrinsic autonomic nervous systems. The intrinsic autonomic nervous system consists of multiple ganglionated plexi and axons, which innervate the neighboring atrial myocardium and control their electrophysiological properties. Abnormal autonomic innervation has been observed in an animal model of atrial fibrillation and in humans. Direct recordings of autonomic nerve activity in canine models showed that atrial tachyarrhythmia episodes were invariably preceded by intrinsic cardiac autonomic nerve activity, thus supporting the importance of intrinsic cardiac autonomic nerve activity as the triggers for atrial tachyarrhythmia. Targeting ganglionated plexi with catheter ablation improves the outcomes of paroxysmal atrial fibrillation ablation in addition to pulmonary vein antrum isolation. Ablation of ganglionated plexi alone without pulmonary vein isolation is also useful in controlling paroxysmal atrial fibrillation in some patients. However, surgical ganglionated plexi ablation in patients with a large left atrium, persistent atrial fibrillation, and/or a history of prior catheter ablation does not result in additional benefits. These different outcomes suggest that ganglionated plexi ablation is effective in managing patients with paroxysmal atrial fibrillation, but its effects in patients with persistent atrial fibrillation and advanced atrial diseases might be limited
Effects of carvedilol on cardiac autonomic nerve activities during sinus rhythm and atrial fibrillation in ambulatory dogs
AIMS:
We hypothesized that carvedilol can effectively suppress autonomic nerve activity (ANA) in ambulatory dogs during sinus rhythm and atrial fibrillation (AF), and that carvedilol withdrawal can lead to rebound elevation of ANA. Carvedilol is known to block pre-junctional β2-adrenoceptor responsible for norepinephrine release.
METHODS AND RESULTS:
We implanted radiotransmitters to record stellate ganglion nerve activity (SGNA), vagal nerve activity (VNA), and superior left ganglionated plexi nerve activity (SLGPNA) in 12 ambulatory dogs. Carvedilol (12.5 mg orally twice a day) was given for 7 days during sinus rhythm (n = 8). Four of the eight dogs and an additional four dogs were paced into persistent AF. Carvedilol reduced heart rate [from 103 b.p.m. (95% confidence interval (CI), 100-105) to 100 b.p.m. (95% CI, 98-102), P = 0.044], suppressed integrated nerve activities (Int-NAs, SGNA by 17%, VNA by 19%, and SLGPNA by 12%; all P < 0.05 vs. the baseline), and significantly reduced the incidence (from 8 ± 6 to 3 ± 3 episodes/day, P < 0.05) and total duration (from 68 ± 64 to 16 ± 21 s/day, P < 0.05) of paroxysmal atrial tachycardia (PAT). Following the development of persistent AF, carvedilol loading was associated with AF termination in three dogs. In the remaining five dogs, Int-NAs were not significantly suppressed by carvedilol, but SGNA significantly increased by 16% after carvedilol withdrawal (P < 0.001).
CONCLUSION:
Carvedilol suppresses ANA and PAT in ambulatory dogs during sinus rhythm
Die Verteilung und Regenbeständigkeit von Spritz- und Spritzbrühbelägen im Kartoffelbestand
1. Es wurden an Kartoffelfiederblättchen über 10 000 Bestimmungen des Kupfergehaltes in Kupferspritzbelägen durchgeführt. Die Fiederblättchen entstammten Parzellen, die im Freiland mit verschiedenen Spritz- und Sprühgeräten behandelt worden waren.
2. Die Cu-Bestimmungen erfolgten kolorimetrisch nach der Kaliumferrocyanid-Methode, und zwar getrennt für Blattober- und -unterseite.
3. Spritz- und Sprühverfahren unterscheiden sich hinsichtlich der Wirkstoffverteilung voneinander, wie besonders deutlich der Vergleich von 200 l/ha Spritzen und Sprühen zeigt. Innerhalb der Versuchsreihe „Spritzen" und der Versuchsreihe „Sprühen" sind aber gleiche Tendenzen vorhanden.
4. Bei Ausbringung gleicher Wirkstoff- und Flüssigkeitsmenge wird im Sprühverfahren eine gleichmäßigere Wirkstoffverteilung auf oberer und mittlerer Staudenpartie als im Spritzverfahren erreicht, bedingt durch die fördernde Wirkung des Luftstromes beim Sprühen.
5. Bei Ausbringung gleicher Wirkstoffmengen je ha in verschiedenen Flüssigkeitsmengen je Flächeneinheit kommt bei geringeren Ausbringmengen absolut weniger Wirkstoff auf den Pflanzenteilen zur Ablagerung. Der Grund dafür ist der größere Anteil verschwebender Teilchen, der mit der Abnahme der Tropfengröße und insbesondere mit der steigenden Zahl kleinster Tropfen wächst.
6. Das Eindringvermögen des Spritz- und Sprühschleiers in den Pflanzenbestand sinkt mit Herabsetzung der Flüssigkeitsmengen je ha.
7. Hinsichtlich der Regenbeständigkeit erwies sich in der Regel der kleintropfige Wirkstoffbelag als dem großtropfigen überlegen.
8. Der Spritz- und Sprühbelag der oberen Staudenpartie unterliegt bei Regen in stärkerem Maße der Abwaschung als der Belag der mittleren Staudenpartie. Dadurch wird das Wirkstoffverhältnis von oberer zu mittlerer Staudenpartie ausgeglichener
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