144 research outputs found

    Labor Law—Injunctions—Jurisdiction of N. L. R. B. Held Exclusive

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    Ryan v. Simons, 277 App. Div. 1000, 100 N. Y. S. 2d 18 (2d Dept. 1950)

    Behandlungsergebnisse beim primär nicht metastasierten differenzierten Schilddrüsenkarzinom

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    Studienziel: Ermittlung der Häufigkeit von Tumorrezidiven und des Langzeitüberlebens nach Thyreoidektomie und Radioiodtherapie (RIT) bei primär nicht metastasierten differenzierten Schilddrüsenkarzinomen (DTC). Methodik: Analyse der Krankheitsverläufe von 155 Patienten mit DTC (104 papillär, 47 follikulär, 4 papillär und follikulär, 12 oxyphil). Gruppe 1: pT1/2: n=112; Gruppe 2: pT3/4: n=36; Tx: n=7. Metastasenausschluss anhand Histologie (pN0 bei n=65), Iod-Scan, sonstige Bildgebung und hTg initial und bei der abschließenden Radioioddiagnostik (Tumorfreiheit= pN0, unauffälliger Iod-Scan, stimuliertes hTg unter der Nachweisgrenze). Nachbeobachtungszeit: 5-42a; Median: 10a. Datenauswertung: Tumorrezidiv (Zeitpunkt, Art, Therapie), Überleben nach Erstdiagnose (ED). Ergebnisse: Tumorrezidive waren in Gruppe 1 signifikant seltener (n= 2; 1,8%) als in Gruppe 2 (n=8; 22,2%; p <0,05), Tx: n=1. Art: Lymphknotenfiliae: n=7, Lymphknotenfiliae kombiniert mit Fernmetastasen: n=2, isolierte Lungenfiliae: n=2. Rezidivzeitpunkt: 14-261 Monate nach Erstdiagnose, Median: 87 Monate. Histologie: papillär: n=3, follikulär: n=8, oxyphil: n=3. Rezidivtherapie: OP in kurativer Intention: n=6, dauerhafte Rezidivfreiheit: n=2; RIT: n=2, kein objektives Ansprechen; primär keine Therapie: n=1 (später RIT und operative Entfernung nicht kurativ und mit späterem Progress); palliative OP n=2, Progress. Overall-Survival: 5-Jahres-Überleben: 100%; 10-Jahres Überleben: 95,7%. 10-Jahres-Überleben: rezidivierte Patienten: 90,9%; rezidivfreie Patienten: 96,1%. Tumorassoziierte Todesfälle im Langzeitverlauf: 4 (2,6%). Schlussfolgerungen: 1.) Nach Vollremission kommt es bei T1/2-Tumoren extrem selten zum Tumorrezidiv, so dass bei fehlenden Hinweisen auf eine Metastasierung (z.B. I-124 PET/CT) die Notwendigkeit einer obligaten RIT diskussionswürdig ist. 2.) Die hohe Rezidivrate bei T3/4-Tumoren deutet auf eine limitierte Effektivität der RIT: durch primär Iod-negative Tumoren (3/11 Rezidive bei oxyphilem DTC), Selektion Iod-negativer Tumoranteile (4 von 8 nicht oxyphilen Rezidiven Iod-negativ) oder geringe Tumordosis der RIT (mediane Ablationsaktivität mit/ohne RIT: 4,0 vs. 5,6GBq)

    Invasiveness as a putative additional virulence mechanism of some atypical Enteropathogenic Escherichia coli strains with different uncommon intimin types

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    <p>Abstract</p> <p>Background</p> <p>Enteropathogenic <it>Escherichia coli </it>(EPEC) produce attaching/effacing (A/E) lesions on eukaryotic cells mediated by the outer membrane adhesin intimin. EPEC are sub-grouped into typical (tEPEC) and atypical (aEPEC). We have recently demonstrated that aEPEC strain 1551-2 (serotype O non-typable, non-motile) invades HeLa cells by a process dependent on the expression of intimin sub-type omicron. In this study, we evaluated whether aEPEC strains expressing other intimin sub-types are also invasive using the quantitative gentamicin protection assay. We also evaluated whether aEPEC invade differentiated intestinal T84 cells.</p> <p>Results</p> <p>Five of six strains invaded HeLa and T84 cells in a range of 13.3%–20.9% and 5.8%–17.8%, respectively, of the total cell-associated bacteria. The strains studied were significantly more invasive than prototype tEPEC strain E2348/69 (1.4% and 0.5% in HeLa and T84 cells, respectively). Invasiveness was confirmed by transmission electron microscopy. We also showed that invasion of HeLa cells by aEPEC 1551-2 depended on actin filaments, but not on microtubules. In addition, disruption of tight junctions enhanced its invasion efficiency in T84 cells, suggesting preferential invasion via a non-differentiated surface.</p> <p>Conclusion</p> <p>Some aEPEC strains may invade intestinal cells <it>in vitro </it>with varying efficiencies and independently of the intimin sub-type.</p

    AJAM-A–tetraspanin–αvβ5 integrin complex regulates contact inhibition of locomotion

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    Contact inhibition of locomotion (CIL) is a process that regulates cell motility upon collision with other cells. Improper regulation of CIL has been implicated in cancer cell dissemination. Here, we identify the cell adhesion molecule JAM-A as a central regulator of CIL in tumor cells. JAM-A is part of a multimolecular signaling complex in which tetraspanins CD9 and CD81 link JAM-A to αvβ5 integrin. JAM-A binds Csk and inhibits the activity of αvβ5 integrin-associated Src. Loss of JAM-A results in increased activities of downstream effectors of Src, including Erk1/2, Abi1, and paxillin, as well as increased activity of Rac1 at cell–cell contact sites. As a consequence, JAM-A-depleted cells show increased motility, have a higher cell–matrix turnover, and fail to halt migration when colliding with other cells. We also find that proper regulation of CIL depends on αvβ5 integrin engagement. Our findings identify a molecular mechanism that regulates CIL in tumor cells and have implications on tumor cell dissemination.publishedVersio

    Vapor-Liquid Equilibrium of the Mixture C4H10O + C8H18O (LB4374, EVLM 1211)

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    Energiesparende Auslegung von Gurtfoerderanlagen

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    SIGLETIB Hannover: DB 3886 / FIZ - Fachinformationszzentrum Karlsruhe / TIB - Technische InformationsbibliothekDEGerman

    Abgrenzung zentraler Begriffe

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    Schlußbetrachtung

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