127 research outputs found
Aufstocker im SGB II: Steinig und lang - der Weg aus dem Leistungsbezug
Trotz der europäischen Schuldenkrise ist der deutsche Arbeitsmarkt bis zuletzt stabil geblieben. Die Erwerbstätigkeit legt immer noch zu und der Anstieg der Arbeitslosigkeit hält sich in engen Grenzen. Mit der deutlich verbesserten Arbeitsmarktlage hat auch die Zahl der Personen abgenommen, die Leistungen der Grundsicherung beziehen. Trotzdem gibt es viele Menschen, die gleichzeitig Erwerbseinkommen und Transferleistungen erhalten, die sogenannten Aufstocker. Hier wird untersucht, warum es für sie schwer ist, den Leistungsbezug zu beenden, und wo es Ansatzpunkte gibt, die Aufstockern einen Ausstieg aus der Grundsicherung erleichtern können
Erectile dysfunction is frequent in systemic sclerosis and associated with severe disease: a study of the EULAR Scleroderma Trial and Research group
Introduction: Erectile dysfunction (ED) is common in men with systemic sclerosis (SSc) but the demographics, risk factors and treatment coverage for ED are not well known.
Method: This study was carried out prospectively in the multinational EULAR Scleroderma Trial and Research database by amending the electronic data-entry system with the International Index of Erectile Function-5 and items related to ED risk factors and treatment. Centres participating in this EULAR Scleroderma Trial and Research substudy were asked to recruit patients consecutively.
Results: Of the 130 men studied, only 23 (17.7%) had a normal International Index of Erectile Function-5 score. Thirty-eight per cent of all participants had severe ED (International Index of Erectile Function-5 score ≤ 7). Men with ED were significantly older than subjects without ED (54.8 years vs. 43.3 years, P < 0.001) and more frequently had simultaneous non-SSc-related risk factors such as alcohol consumption. In 82% of SSc patients, the onset of ED was after the manifestation of the first non-Raynaud's symptom (median delay 4.1 years). ED was associated with severe cutaneous, muscular or renal involvement of SSc, elevated pulmonary pressures and restrictive lung disease. ED was treated in only 27.8% of men. The most common treatment was sildenafil, whose efficacy is not established in ED of SSc patients.
Conclusions: Severe ED is a common and early problem in men with SSc. Physicians should address modifiable risk factors actively. More research into the pathophysiology, longitudinal development, treatment and psychosocial impact of ED is needed
Syphilis bei HIV-infizierten und HIV-negativen Patienten
Unter dem Aspekt der steigenden Inzidenz der Syphilis und häufiger Komorbidität mit HIV-Infektion sowie zahlreicher Berichte über atypische klinische und serologische Befunde bei HIV-infizierten Syphilispatienten wurde in einer prospektiven Studie eine Gruppe (1) von 29 HIV-positiven Patienten (26 Männer und 3 Frauen, Alter median 33 J.) mit einer Gruppe (2) von 28 HIV-negativen Patienten (24 Männer, 4 Frauen, Alter median 32 J.), die alle eine aktive, therapiebedürftige Syphilis hatten, unter standardisierter Therapie bezüglich serologischer und klinischer Verläufe sowie des Therapieerfolges verglichen. Über 50 % aller männlichen Patienten (76 % in Gruppe 1, 25 % in Gruppe 2) gehörten zu der Risikogruppe der Männer die Sex mit Männern haben. Bei HIV-Infizierten kam eine Syphilis latens häufiger als in der Kontrollgruppe vor (41 % vs. 21 % / p = 0,09; n.s.). Syphilis maligna kam ausschließlich bei zwei HIV-Infizierten vor, und trat bei CD4+ Zellzahlen von 494/µl bzw. 390/µl auf. HIV-Patienten mit primärer und sekundärer Syphilis sowie mit Neurosyphilis zeigten ansonsten die gleichen klinischen Symptome wie die Patienten der Kontrollgruppe. Bei HIV-Patienten wurden anamnestisch signifikant häufiger andere STDs als bei nicht HIV-Infizierten gefunden (34,5 % vs. 10,7 % / p 30 %) in beiden Gruppen beobachtet. Sie fielen vor allem bei Patienten mit neurologischer Beteiligung in beiden Gruppen auf. Eine Seroreversion des TPHA-Titers, die gleichzeitig ein Verschwinden der Seronarbe bedeutet, konnten wir ausschließlich bei HIV-positiven Patienten finden (n=3 Patienten). Ein nicht reaktiver TPHA-Test schließt bei HIV-Patienten eine frühere Syphilisinfektion nicht aus, weswegen bei diesen Patienten ein TPHA-Test alleine als Screening nicht ausreicht. Bei HIV-negativen Patienten wurden häufiger niedrigere, bei HIV-Infizierten häufiger höhere TPHA-Titer gefunden. Eine frühe serologische Antwort auf die Therapie (mindestens zweifacher Titerabfall im VDRL-Test drei Monate nach Therapiebeginn) war bei HIV-negativen Patienten (75 % vs. 55 %) häufiger zu finden als bei den immundefizienten HIV-Patienten. Ein gehäuftes Vorkommen von Neurosyphilis konnten wir bei den HIV-infizierten Patienten nicht finden. Eine Beteiligung des ZNS bei frühen Formen der Syphilis wird auch bei nicht HIV-Infizierten beobachtet. Die klinische Relevanz ist ungeklärt. Nicht immer führt die Liquorpunktion zu einer klaren Aussage. Sie sollte dennoch bei allen Syphilispatienten mit neurologischen Symptomen, bei ausbleibendem Titerabfall nach einer Therapie und bei ungewöhnlichen klinischen und serologischen Manifestationen erfolgen. Am Ende der einjährigen Nachbeobachtungszeit wurde kein klinisch definierter, aber ein serologisch definierter Therapieversager in der HIV-infizierten Gruppe diagnostiziert. Alle HIV-negativen Patienten waren sowohl klinisch als auch nach serologischen Kriterien erfolgreich therapiert. Die aktuellen Therapieempfehlungen der DSTDG sind auch bei HIV-infizierten Patienten wirksam. Eine erkennbare Verschlechterung der HIV-Infektion (deutliche Abnahme der CD4+T-Zellzahl) konnten wir bei den HIV-Patienten im ersten Jahr nach Therapiebeginn nicht beobachten.In a prospective study, a group (1) of 29 HIV-positive patients was compared to a group (2) of 28 HIV-negative patients, who all suffered from an active syphilis requiring therapy using standardized therapy regarding serological and clinical processes as well as therapy results. The focus of this study was on increasing incidence of syphilis and frequent comorbidity with HIV-infection as well as numerous reports on atypical clinical features and serological findings among HIV-infected syphilis patients. More than fifty percent of all male patients (76 % group 1; 25 % group 2) belonged to the risk group of men who have sex with men. In the HIV-infected group active latent syphilis was twice as frequent as in group 2 (41 % vs. 21 % p= 0,09 n.s). Syphilis maligna was observed in 2 HIV-positive patients exclusively and associated with CD4 count 494/µl and 390/µl. HIV-infected patients showed the same clinical symptoms of primary, secondary and neurosyphilis as HIV-negative controls. HIV-infected patients had a significantly higher number of previous STDs in their history than patients without HIV-infection. (34,5 % vs. 10,7 % / p= 1:10240) were observed in both groups and found especially in patients with neurological involvement. Seroreversion of positive TPHA-titers which implicates the disappearance of the syphilis serostigma, was found in HIV-infected patients exclusively. Because a non-reactive TPHA-test does not rule out an active syphilis infection, the TPHA-test alone is not sufficient for the screening these patients. Lower TPHA-titers were found frequently in HIV-negative patients, whereas high titers were more typical for HIV-infected patients. Early serological response to the therapy (twofold decrease of VDRL-titers after three months) was more frequent in the HIV-negative patients (75 % vs. 55 %) than in HIV-positive Patients with acquired immunodeficiency. The prevalence of neurosyphilis was comparable in groups of patients. Invasion of the central nervous system in early syphilis could be observed in HIV-negative patients too. The clinical relevance of these findings still has to be clarified and the liquor punction does not always lead to a clear result. Therefore, CSF diagnostics should be performed in all patients with neurological symptoms and in patients with asymptomatic latent syphilis. Posttreatment controls are necessary in all patients who continue to have uncommon clinical and serological findings or did not show a twofold decrease of VDRL-titers 3 months after therapy. After one year of follow up no clinical but one serological treatment failure was observed in the HIV-infected patients group. The standardised treatment resulted in complete clinical and serological cure in all HIV-negative patients. The current treatment recommendations of the German STD Society for syphilis treatment are effective in HIV-infected patients too. One year after treatment no negative influence of syphilis infection on the course of HIV-infection (notable decline of CD4-cell count) was observed
Estructuras inteligentes en proyectos arquitectónicos: Hacia un marco interactivo de diseño combinando optimización estructural multiescalar y nodos estructurales optimizados de manera personalizada para un diseño generativo
La personalización masiva interactiva está cambiando prácticas en arquitectura, ingeniería, y la industria de la construcción (AEC). Los flujos de trabajo de sistemas de software en el futuro podrían abordar las tecnologías que incluyen interacción con usuarios y así aumentar las capacidades creativas humanas. Las primeras etapas de diseño requieren decisiones rápidas e informadas por datos entregados por tecnología de modelado de información de construcción. El diseño arquitectónico se ha transformado por la introducción de software de diseño, pero hasta hace poco el diseño en sí ha seguido siendo realizado por el arquitecto. Eso ha comenzado a cambiar con la exploración de marcos de diseño interactivo. La optimización de estructuras en múltiples escalas afecta tanto a la estructura general en dependencia de la geometría arquitectónica y la expresión local de nodos estructurales impresos en 3D. La investigación reportada exploró el uso de un algoritmo para cerrar brechas geométricas en el diseño generativo de componentes estructurales. Este algoritmo similar a la espuma permitió al artista y arquitecto diseñar en el estilo del Nuevo Estructuralismo usando una combinación de diferentes rutinas de optimización. Como resultado, el algoritmo SPUME se investigó para integrar varias partes geométricas en una forma orgánica para el diseño de nodos estructurales optimizados de manera personalizada. Como parte del estudio de caso, un pabellón con una estructura teselada y nodos estructurales impresos en 3D y optimizados de manera personalizada fue diseñado por un artista y un arquitecto para mostrar el potencial de aplicación del marco conceptualizado. Finalmente, un prototipo para conectar soportes y la forma optimizada por BESO de los nudos estructurales fue producido para combinar todos los aspectos de la geometría del nodo local en la representación tectónica
Erwerbsformen: Längerfristige Trends und Arbeitsmarkteffekte
Die Arbeitsmarktentwicklung ist durch ständige Niveau- und Strukturveränderungen gekennzeichnet. Die zentralen Größen Erwerbstätigkeit und Arbeitslosigkeit sind ihrerseits das Resultat von Zu- und Abgängen, z.B. von begonnenen und beendeten Beschäftigungsverhältnissen. Die permanente Dynamik am Arbeitsmarkt beeinflusst nicht zuletzt auch die Struktur der Erwerbstätigkeit. So kommt es zu vielfältigen Veränderungen ihrer Zusammensetzung, z.B. nach Geschlecht, Alter, formaler Qualifikation oder sektoraler Zugehörigkeit. Strukturelle Veränderungen zeigen sich zudem bei den Erwerbsformen, also der Art der Beschäftigung. Bestimmte Erwerbsformen wie Teilzeitbeschäftigung, Minijobs, befristete Beschäftigung, Leiharbeit und Ein-Personen-Selbstständigkeit wachsen nicht nur hierzulande, sondern auch in vielen anderen Ländern stärker als die Erwerbstätigkeit insgesamt.
Der Beitrag diskutiert die längerfristige Entwicklung der Erwerbsformen und fragt danach, ob sich in den Veränderungen der letzten beiden Dekaden ein Trend und eine Beschleunigung des Wandels erkennen lassen. Darüber hinaus verändert die Entwicklung der Erwerbsformen aber auch den Arbeitsmarkt, beispielsweise in Form von Makro- und Personeneffekten. Diesbezügliche Befunde werden in Form eines Literaturüberblicks herangezogen, um Chancen und Risiken des offenkundigen Wandels näher zu betrachten. Desweiteren werden die längerfristige Entwicklung der Erwerbsformen insgesamt und differenziert nach wichtigen Strukturmerkmalen untersucht und schließlich die Arbeitsmarkteffekte des Erwerbsformenwandels auf Grundlage theoretisch-konzeptionellen Überlegungen sowie Befunden aus Sekundärquellen beleuchtet
Zentrale Befunde zu aktuellen Arbeitsmarktthemen
Die Zahlen zur Beschäftigung und zum Leistungsbezug rechtfertigen es gegenwärtig nicht, die Zuwanderung aus Bulgarien und Rumänien pauschal als 'Armutszuwanderung' zu qualifizieren. Zur Jahresmitte 2013 waren rund 60 Prozent der Bulgaren und Rumänen im erwerbsfähigen Alter in Deutschland erwerbstätig. Die Arbeitslosenquote lag bei 7,4 Prozent und der Anteil der SGB-II-Leistungsempfänger an der bulgarischen und rumänischen Bevölkerung bei 10 Prozent. Allerdings haben 46 Prozent der Bulgaren und Rumänen, die nach 2007 zugewandert sind, keine abgeschlossene Berufsausbildung. In einigen strukturschwachen Kommunen wie Duisburg, Dortmund und Berlin konzentrieren sich die sozialen und ökonomischen Probleme der Bulgaren und Rumänen. Hier sind nicht nur die Arbeitslosen- und Leistungsempfängerquoten zum Teil sehr hoch. Vor allem sind hier 60 bis 75 Prozent der Bulgaren und Rumänen weder erwerbstätig noch im Leistungsbezug. Durch Einführung der vollständigen Arbeitnehmerfreizügigkeit steigen einerseits die Beschäftigungsmöglichkeiten im ersten Arbeitsmarkt, andererseits erweitert sich der Kreis der potenziellen Leistungsbezieher. Unter optimistischen Annahmen wird die Zahl der SGB-II-Leistungsempfänger zum Jahresende 2014 auf 50.000 bis 58.000, unter extrem pessimistischen Annahmen auf 80.000 bis 93.000 Personen steigen. Die Arbeitsmarktpolitik sollte sich vor allem auf die Vermittlung von geringer Qualifizierten fokussieren. Strukturschwache Kommunen, in denen sich die Probleme konzentrieren, könnten mit Mitteln aus dem Bundeshaushalt kompensiert werden. Der Leistungsausschluss von EU-Bürgern, die sich zum Zweck der Arbeitssuche in Deutschland aufhalten, ist ökonomisch sinnvoll und sollte beibehalten werden
Renal Perfusion in Scleroderma Patients Assessed by Microbubble-Based Contrast-Enhanced Ultrasound
OBJECTIVES: Renal damage is common in scleroderma. It can occur acutely or chronically. Renal reserve might already be impaired before it can be detected by laboratory findings. Microbubble-based contrast-enhanced ultrasound has been demonstrated to improve blood perfusion imaging in organs. Therefore, we conducted a study to assess renal perfusion in scleroderma patients utilizing this novel technique.
MATERIALS AND METHODOLOGY: Microbubble-based contrast agent was infused and destroyed by using high mechanical index by Siemens Sequoia (curved array, 4.5 MHz). Replenishment was recorded for 8 seconds. Regions of interests (ROI) were analyzed in renal parenchyma, interlobular artery and renal pyramid with quantitative contrast software (CUSQ 1.4, Siemens Acuson, Mountain View, California). Time to maximal Enhancement (TmE), maximal enhancement (mE) and maximal enhancement relative to maximal enhancement of the interlobular artery (mE%A) were calculated for different ROIs.
RESULTS: There was a linear correlation between the time to maximal enhancement in the parenchyma and the glomerular filtration rate. However, the other parameters did not reveal significant differences between scleroderma patients and healthy controls.
CONCLUSION: Renal perfusion of scleroderma patients including the glomerular filtration rate can be assessed using microbubble-based contrast media
Does Fathers’ Involvement in Childcare and Housework Affect Couples’ Relationship Stability?
Objective
Building on previous analysis conducted by Schober (2012), we explore how paternal involvement in different childcare and housework tasks affects the probability of relationship breakdown between parents.
Methods
We use logistic regression on the U.K. Millennium Cohort Study to predict parental relationship breakdown from nine months to seven years post‐childbirth. Paternal involvement in four childcare and three housework tasks during the first year of parenthood, are used as explanatory variables.
Results
The amount of time the father spends alone, caring for the baby during the first year of parenthood, is associated with the stability of the parental relationship but the effect of involvement in other tasks is moderated by ethnicity and the mother's employment status.
Conclusion
These nonlinear relationships suggest further research is needed to explore the different associations between paternal involvement in childcare and housework and relationship breakdown, which are complex and variable according to different characteristics
Digital ulcers predict a worse disease course in patients with systemic sclerosis
Objective: Systemic sclerosis (SSc) is a systemic autoimmune disease with high morbidity and significant mortality. There is a great need of predictors that would allow risk stratification of patients with SSc and ultimately initiation of treatment early enough to ensure optimal clinical results. In this study, we evaluated whether a history of digital ulcers (HDU) at presentation may be a predictor of vascular outcomes and of overall clinical worsening and death in patients with SSc. Methods: Patients from the EULAR Scleroderma Trials and Research (EUSTAR) database, satisfying at inclusion the 1980 American College of Rheumatology classification criteria for SSc, who had a follow-up of at least 3 years since baseline or who have died, were included in the analysis. HDU at presentation as a predictor of disease worsening or death was evaluated by Cox proportional hazards regression analysis. Results :3196 patients matched the inclusion criteria (male sex 13.2%, 33.4% diffuse subset). At presentation, 1092/3196 patients had an HDU (34.1%). In multivariable analysis adjusting for age, gender and all parameters considered potentially significant, HDU was predictive for the presence of active digital ulcers (DUs) at prospective visits (HR (95% CI)): 2.41(1.91 to 3.03), p<0.001, for an elevated systolic pulmonary arterial pressure on heart ultrasound (US-PAPs):1.36 (1.03 to 1.80), p=0.032, for any cardiovascular event (new DUs, elevated US-PAPs or LV failure):3.56 (2.26 to 5.62), p<0.001, and for death (1.53 (1.16 to 2.02), p=0.003). Conclusions :In patients with SSc, HDU at presentation predicts the occurrence of DUs at follow-up and is associated with cardiovascular worsening and decreased survival
Demographic, clinical and antibody characteristics of patients with digital ulcers in systemic sclerosis: data from the DUO Registry
OBJECTIVES: The Digital Ulcers Outcome (DUO) Registry was designed to describe the clinical and antibody characteristics, disease course and outcomes of patients with digital ulcers associated with systemic sclerosis (SSc).
METHODS: The DUO Registry is a European, prospective, multicentre, observational, registry of SSc patients with ongoing digital ulcer disease, irrespective of treatment regimen. Data collected included demographics, SSc duration, SSc subset, internal organ manifestations, autoantibodies, previous and ongoing interventions and complications related to digital ulcers.
RESULTS: Up to 19 November 2010 a total of 2439 patients had enrolled into the registry. Most were classified as either limited cutaneous SSc (lcSSc; 52.2%) or diffuse cutaneous SSc (dcSSc; 36.9%). Digital ulcers developed earlier in patients with dcSSc compared with lcSSc. Almost all patients (95.7%) tested positive for antinuclear antibodies, 45.2% for anti-scleroderma-70 and 43.6% for anticentromere antibodies (ACA). The first digital ulcer in the anti-scleroderma-70-positive patient cohort occurred approximately 5 years earlier than the ACA-positive patient group.
CONCLUSIONS: This study provides data from a large cohort of SSc patients with a history of digital ulcers. The early occurrence and high frequency of digital ulcer complications are especially seen in patients with dcSSc and/or anti-scleroderma-70 antibodies
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