74 research outputs found

    The laboratory diagnostic approach to thoracic and abdominal effusions in the dog, cat, and horse

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    Περιστατικά στα οποία διαπιστώνονται υπεζωκοτικές και περιτοναϊκές συλλογές είναι αρκετά συχνά στην κλινική πράξη. Ο καθορισμός της υποκείμενης αιτιολογίας σε αυτές τις περιπτώσεις βασίζεται κυρίως στην ανάλυση του υγρού της συλλογής. Η τεχνική που χρησιμοποιείται για τη λήψη του υγρού της υπεζωκοτικής ή περιτοναϊκής συλλογής μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τα αποτελέσματα της ανάλυσης. Στις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες διαγνωστικές εξετάσεις περιλαμβάνονται η αξιολόγηση των φυσικών ιδιοτήτων του υγρού, ο προσδιορισμός του συνολικού αριθμού εμπύρηνων κυττάρων / ολικών πρωτεϊνών (TNCC / TP), ο προσδιορισμός χημικών / βιοχημικών παραμέτρων (γαλακτική αφυδρογονάση και γαλακτικό οξύ, χολοστερόλη, τριγλυκερίδια, γλυκόζη, κρεατινίνη, pH, pO2, pCO2, K), κυτταρολογική εξέταση (διάγνωση σηπτικών και μη σηπτικών φλεγμονών και νεοπλασμάτων), μικροβιολογικές εξετάσεις (επιχρίσματα με χρώση Gram, καλλιέργεια, μοριακές τεχνικές) και ειδικές διαγνωστικές εξετάσεις για ορισμένες παθολογικές καταστάσεις και νοσήματα. Η ταξινόμηση μιας συλλογής ως διίδρωμα, τροποποιημένο διίδρωμα και εξίδρωμα βασίζεται παραδοσιακά στις τιμές των TNCC και ΤΡ. Νέες διαγνωστικές μέθοδοι συνεισφέρουν στην αιτιολογική διάγνωση χωρίς απαραίτητα να ακολουθηθεί αυστηρά η παραδοσιακή ταξινόμηση. Πολλές από τις διαγνωστικές εξετάσεις που περιγράφονται σε αυτήν την ανασκόπηση είναι απλές και μπορούν να πραγματοποιηθούν στο ιατρείο, παρέχοντας γρήγορα πληροφορίες στον κλινικό κτηνίατρο σχετικές με την αιτία της συλλογής. Η γνώση αυτή είναι απαραίτητη για την έγκαιρη και αποτελεσματική θεραπευτική αντιμετώπιση της υποκείμενης παθολογικής κατάστασης.Cases involving pleural and peritoneal effusions occur relatively frequently in clinical practice. Determining the underlying etiology in these cases relies mainly on fluid analysis. The technique used for obtaining the pleural or peritoneal fluid can impact greatly the results of the analysis. Most often used diagnostic tools include evaluation of gross appearance, Total Nucleated Cell Count / Total Protein (TNCC/TP) measurement, chemical/biochemical analysis (Lactate dehydrogenase and lactate, cholesterol, triglycerides, glucose, creatinine, pH, pO2, pCO2, and K measurements), cytology (identification of septic and non-septic inflammation and neoplasia), microbiology (Gram stain, culture, molecular techniques), and specific tests for certain clinical conditions and diseases. Classifying an effusion as transudate, modified transudate and exudate is traditionally based on the TNCC and TP values. New diagnostic methods encourage the clinician to approach the effusion etiologically instead of strictly following this traditional classification. Many of the diagnostic tests described in this review are simple and can be performed in-house, providing the clinician quickly with information about the cause of the effusion, essential for an effective treatment plan without wasting valuable time

    Ltbp4 regulates Pdgfr beta expression via TGF beta-dependent modulation of Nrf2 transcription factor function

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    Latent transforming growth factor beta binding protein 4 (LTBP4) belongs to the fibrillin/LTBP family of proteins and plays an important role as a structural component of extracellular matrix (ECM) and local regulator of TGF beta signaling. We have previously reported that Ltbp4S knock out mice (Ltbp4S-/-) develop centrilobular emphysema reminiscent of late stage COPD, which could be partially rescued by inactivating the antioxidant protein Sestrin 2 (Sesn2). More recent studies showed that Sesn2 knock out mice upregulate Pdgfr beta-controlled alveolar maintenance programs that protect against cigarette smoke induced pulmonary emphysema. Based on this, we hypothesized that the emphysema of Ltbp4S-/- mice is primarily caused by defective Pdgfr beta signaling. Here we show that LTBP4 induces Pdgfr beta signaling by inhibiting the antioxidant Nr12/Keap1 pathway in a TGF beta-dependent manner. Overall, our data identified Ltbp4 as a major player in lung remodeling and injury repair. (C) 2016 The Authors. Published by Elsevier B.V.Peer reviewe

    Multicenter flow cytometry proficiency testing of canine blood and lymph node samples

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    Background: Flow cytometry (FC) is used increasingly in veterinary medicine for further characterization of hematolymphoid cells. Guidelines for optimizing assay performance and interpretation of results are limited, and concordance of results across laboratories is unknown. Objectives: This study aimed to determine inter-investigator agreement on the interpretation of FC results from split samples analyzed in different laboratories using various protocols, cytometers, and software; and on the interpretation of archived FC standard (FCS) data files contributed by the different investigators. Methods: This was a multicenter observational cross-sectional study. Anticoagulated blood or lymph node aspirate samples from nine client-owned dogs were aliquoted and shipped to participating laboratories. Samples were analyzed with individual laboratory-developed protocols. In addition, FCS files from a set of separate samples from 11 client-owned dogs were analyzed by participating investigators. A person not associated with the study tabulated the results and interpretations. Agreement of interpretations was assessed with Fleiss\u2019 kappa statistic. Results: Prolonged transit times affected sample quality for some laboratories. Overall agreement among investigators regarding the FC sample interpretation was strong (\u3ba = 0.86 \ub1 0.19, P <.001), and for specific categories, ranged from moderate to perfect. Agreement of the lymphoproliferation or other leukocyte sample category from the analysis of the FCS files was weak (\u3ba = 0.58 \ub1 0.05, P <.001). Conclusions: Lymphoproliferations were readily identified by FC, but identification of the categories of hematolymphoid neoplasia in fresh samples or archived files was variable. There is a need for a more standardized approach to maximize the enormous potential of FC in veterinary medicine

    International Guidelines for Veterinary Tumor Pathology: A Call to Action

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    Standardization of tumor assessment lays the foundation for validation of grading systems, permits reproducibility of oncologic studies among investigators, and increases confidence in the significance of study results. Currently, there is minimal methodological standardization for assessing tumors in veterinary medicine, with few attempts to validate published protocols and grading schemes. The current article attempts to address these shortcomings by providing standard guidelines for tumor assessment parameters and protocols for evaluating specific tumor types. More detailed information is available in the Supplemental Files, the intention of which is 2-fold: publication as part of this commentary, but more importantly, these will be available as “living documents” on a website (www.vetcancerprotocols.org), which will be updated as new information is presented in the peer-reviewed literature. Our hope is that veterinary pathologists will agree that this initiative is needed, and will contribute to and utilize this information for routine diagnostic work and oncologic studies. Journal editors and reviewers can utilize checklists to ensure publications include sufficient detail and standardized methods of tumor assessment. To maintain the relevance of the guidelines and protocols, it is critical that the information is periodically updated and revised as new studies are published and validated with the intent of providing a repository of this information. Our hope is that this initiative (a continuation of efforts published in this journal in 2011) will facilitate collaboration and reproducibility between pathologists and institutions, increase case numbers, and strengthen clinical research findings, thus ensuring continued progress in veterinary oncologic pathology and improving patient care

    Erarbeitung eines Anforderungsprofils für die Entwicklung bzw. Absicherung von Pkw-Derivaten unter Berücksichtigung von Marktsegment, Absatzmarkt und Stückzahl

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    Erarbeitung eines Lastenheftvergleiches verschiedener Automobilhersteller in Bezug auf Fahrzeugeinzelteile; Untersuchung des Einflusses der Lastenheftanforderungen auf die Entwicklungskosten; Erarbeitung eines tabellarischen Lastenheftes im Rahmen des Projektes T-12 des Konzerns PSA; </UL

    Gadshill

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    Genius des Herzens

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    Evaluation eines deutschsprachigen Patienten-Fragebogens zum Screening von Psoriasis-Patienten auf eine Psoriasisarthritis für dermatologische Einrichtungen

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    Der frühen Diagnostik und Therapie von chronisch entzündlichen Gelenkserkrankungen kommt eine besonders hohe Bedeutung zu, da in der Frühphase der Entzündung ein besseres Ansprechen auf eine medikamentöse Therapie sowie eine bessere Prognose der Erkrankung erreichbar ist. Unklar ist, bei welchen Patienten sich ein schwerer Arthritisverlauf ohne Behandlung einstellen wird, da bislang noch keine guten Prognosekriterien definiert wurden. Daher wurde im Zuge dieser Arbeit der Regensburger PsA-Fragebogen (RPsAF) für Patienten entwickelt. Dieser sollte anhand von möglichst wenigen, einfachen Fragen das Kollektiv von Psoriatikern auf das wahrscheinliche Vorliegen einer PsA untersuchen, um diese Patienten einer genaueren Abklärung und ggf. Behandlungen einer eventuell vorliegenden Gelenkbeteiligung zuzuführen. Hierzu wurden 12 Fragen für den Patienten formuliert, die sich sowohl auf die periphere, als auch die axiale Symptomatik bei PsA beziehen. Als Einschlusskriterium wurde das Vorliegen einer Psoriasis definiert. Zusätzlich wurde jeder dieser Patienten von einem Arzt untersucht, der ebenfalls einen Katalog aus 10 Fragen gemäß der Kriterien nach Vasey und Espinoza, zur Beurteilung des Vorliegens einer PsA auszufüllen hatte. Insgesamt wurden 144 Patienten in einem Zeitraum von knapp 2 Jahren auf diese Weise in die Studie aufgenommen. Die ROC-Analyse der Daten zeigte für den Regensburger PsA Fragebogen (RPsAF) ein gutes Testergebnis für die dermatologische Zielgruppe. Die AUC lag für eine Kombination aus Fragen über periphere und axiale Symptomatik bei 0,822. Ebenfalls zeigte ein Cut-Off-Wert von gleich oder mehr als 4 positiv beantworteten Fragen im RPsAF eine hohe Sensitivität von 89%, bei gleichzeitig ebenfalls hoher Spezifität von 73%. Der RPsAF ist somit das erste und bislang einzige Arzt-unabhängige Werkzeug zum Screening von Psoriasis-Patienten auf das Vorliegen einer PsA. Wie gut und in wie weit er zur Rekrutierung von Patienten mit initialer Psoriasisarthritis dienen kann muss in weiteren Studien in Zusammenarbeit mit niedergelassenen Dermatologen untersucht werden. Eine Analyse dieser Daten wird dann möglicherweise zu einer Kürzung des RPsAF von derzeit 12 Fragen (Unterpunkte eingerechnet) führen
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